I dette nyhedsbrev finder du følgende:

• Flot 15. plads til Næstved
  • Uddeling af årets erhvervspris
  • Virksomhedsbesøg hos BeGreen
  • Uddeling af Socialprisen

Har du hørt at Næstved er på en 15. plads?

Tirsdag var en sand festdag, da nyheden brød ud om, at Næstved er kåret som nr. 15 i DI - Dansk Industris årlige undersøgelse af kommuners erhvervsvenlighed.
Den imponerende fremgang fra sidste års 31. plads, giver os ovenikøbet titlen som Sjællandsmestre i fremgang.

I Næstved Erhvervsforening er vi utrolig stolte af denne flotte placering. Vi ser det også som et stærkt bevis på det gode samarbejde, vi har fået opbygget mellem det lokale erhvervsliv og Næstved Kommune. Et samarbejde som er skabt gennem fællesskabet i vores erhvervsforening, og i samarbejde med Næstved Erhverv A/S, Næstved City og Ressource City.

Næstved Erhvervsforenings formand, Helle Andresen, siger:
"Jeg er meget stolt af, at vores kommune har opnået denne placering. Til Nytårskuren tilbage i januar fremhævede jeg sidste års plads som nr. 31, men jeg udtalte også, at vi kunne gøre det endnu bedre. At vi nu er rykket 16 pladser frem på bare ét år, havde jeg ikke turdet håbe på.

Fremgangen er et klart bevis på, at vores fælles indsats giver resultater. Og det er resultatet af et stærkt samarbejde mellem kommunen, erhvervslivet og andre lokale aktører, som hver dag arbejder for at styrke erhvervslivet i Næstved. Det viser også, at vi har de rette ambitioner og mål, og at vi sammen kan løfte vores kommune til nye højder."

Erhvervspris 2024

Den 24. september uddeler vi i samarbejde med Sydbank, den årlige erhvervspris.

Hvert år hylder vi nemlig en lokal virksomhed, som bl.a. har udmærket sig inden for innovation, vækst, eksport, investering eller medarbejderudvikling.

Du kan samme aften høre Jens Romundstad, kendt som Biker-Jens fra Robinson Ekspeditionen, holde sit foredrag ”Den lige vej”. Efter Jens blev kendt fra Robinson ekspeditionen, har han haft direktørposter i Solartag og Coop. Fortællingen bliver spændende og tankevækkende, så husk at få sat et kryds i din kalender.

Skynd dig at tilmelde dig arrangementet her.

Virksomhedsbesøg hos BeGreen

Den 1. oktober kan du blive klogere på en af fremtidens mest bæredygtige energikilder, når Næstved Erhvervsforening tager på virksomhedsbesøg hos BeGreen.
Her kan du se hvordan en lokal solcellepark ser ud indefra, og hvordan sådan en fungerer.

Vi kommer også til at høre om BeGreen generelt, samt det seneste nye om Energipark Næstved.

• Afgang fra Næstved Storcenter kl. 13.50.
  • Besøg i Solcellepark ved Freerslev, Køgevej 59A, 4690 Haslev
  • Transport fra Solcelleparken i Freerslev til BeGreens kontor
  • Oplæg om Energipark Næstved v/ Myles Oelofse, Vice President of ESG og Jacob Simonsen, CFO

Du kan læse mere og tilmelde dig arrangementet her.

Uddeling af Socialprisen 2024

Igen i år sætter vi fokus på en offentlig og privat virksomhed, der har gjort en ganske særlig indsats for at hjælpe folk i arbejde. Det fejrer vi med en prisuddeling, hvor ledere og medarbejdere er inviteret.

Årets tema er tiltrækning og fastholdelse af medarbejdere over 50 år, og vi glæder os til at dele inspiration og gode eksempler på, hvordan vores arbejdspladser er attraktive.

Arrangementet afholdes i samarbejde med Næstved Kommune den 24. oktober.

Ud over at deltage i arrangementet, vil vi opfordre til, at du indstiller enten din egen eller andres virksomheder, der har gjort en indsat for at skabe en inkluderende arbejdsplads for 50+ medarbejdere.
Indstilling til prisen foregår her.

Vi ser frem til at fejre de gode initiativer sammen!

Du tilmelder dig Socialprisen her.

Kommende aktiviteter

De ovenstående tre aktiviteter kan du læse mere om på foreningens hjemmeside, hvor du også kan tilmelde dig.

Der vil være let forplejning ved hvert arrangement, hvilket skaber en god ramme for netværk med de øvrige deltagere.
Vi håber på at se dig, til vores kommende arrangementer.

Husk at holde øje med vores hjemmeside, hvor du løbende kan se alle vores arrangementer.