nef_logo.png

Kære [name]

I dette nyhedsbrev finder du følgende:

• Godt nytår og tak for deltagelsen til Nytårskur 2024
  • Aktiviteter i 2024 hos Næstved Erhvervsforening
  • Generalforsamling 2024
  • Mærkesager 2024
  • Kommende aktiviteter

Godt nytår – og tak for deltagelsen ved nytårskuren

Først vil Næstved Erhvervsforening ønske dig et rigtig godt nytår. Vi håber du allerede er godt i gang med dine mål for 2024.

Vi kunne heldigvis hilse på flere af vores medlemmer til vores nytårskur 2024, som vi afholdte i samarbejde med Næstved Erhverv.
Og hvilken succes! Med næsten 300 erhvervsfolk samlet satte vi rekord for arrangementet, og vi synes at alle bidrog så eftermiddagen blev festlig.

Så en stor tak til alle, der var med til at gøre dagen til noget særligt. Det glæder os meget, at arrangementet også gav anledning til gode samtaler blandt deltagerne på tværs af brancher.

Næstved Erhvervsforenings mål for 2024 vil forsat være, at arbejde for at styrke erhvervslivet i Næstved. Det betyder bl.a. at Næstved skal være en attraktiv erhvervskommune, med uddannelser som er med til at skabe fremtidens medarbejdere, en byudvikling så folk ønsker at bosætte sig i kommunen og en god infrastruktur som er en vigtig forudsætning for erhvervsudviklingen. Dertil sætter vi også den grønne omstilling i fokus, hvilket er noget du nok også vil bemærke i arrangementsprogrammet for 2024.

Derudover vil vi i 2024, ligesom de andre år, tilbyde en række lærerige og spændende arrangementer for vores medlemmer. Vores hjemmeside er allerede opdateret med de først kommende aktiviteter.

Du kan se og tilmelde dig de kommende aktiviteter her.

Få finansieret dit næste Innovationsprojekt

Den 29. februar kl. 16.00 har du mulighed for at få viden om, hvordan du kan få finansieret dit næste innovationsprojekt. Arrangementet foregår hos Næstved Erhvervsforening på Maglemølle 25, 1. sal, hvor vi får besøg af Edberg & Vittrup.

De vil fortælle om de mange muligheder for at få finansieret dit innovationsprojekt.

Du kan læse mere og tilmelde dig arrangementet her.

Morgenbrief hos Novenco

I efteråret 2023 flyttede Novenco Building & Industry ind i deres nybyggede, klimavenlige og topmoderne domicil på Øverup Erhvervsvej. Kom med og se det splinternye og flotte hovedsæde, og hør om driften af en opdateret og moderne industrivirksomhed.

Morgenbrief er et uformelt morgenmøde, hvor erhvervslivet kan komme med ind i kommunens maskinrum. Her kan du få en snak om udviklingsprojekter og tiltag af interesse for erhvervslivet.

Udover Borgmester Carsten Rasmussen og kommunaldirektør Camilla Nowak, så deltager også flere direktører og centerchefer fra Næstved Kommune. Det vil derfor være en god mulighed for at få en snak om det, der rør sig hos dig.

Du kan læse mere og tilmelde dig arrangementet her.

Generalforsamling 2024

Næstved Erhvervsforening afholder ordinær generalforsamling torsdag den 25. april 2023 kl. 16.00 - 20.30 på Næstved Gymnasium og HF. Efter den formelle generalforsamling, får du mulighed for at høre indlæg fra kommunaldirektør Camilla Nowak om, hvordan hun ser erhvervsudviklingen i Næstved kommune.

Næstved Erhvervsforening sætter fokus på iværksætteri, og derfor skal vi også høre Marius Lauridsen fortælle om sin virksomhed Skodfabrikken – hvor kommer idéen fra, og hvordan arbejder han med det i sin virksomhed.

Efter generalforsamlingen serveres der et let måltid, og der er mulighed for networking.

Du kan tilmelde dig generalforsamlingen her.

En vigtig mærkesag i 2024

Næstved Erhvervsforening er gået aktivt ind i arbejdet for at få Den sjællandske Tværmotorvej fra Rønnede via Næstved til Slagelse og Kalundborg. Derfor er vi repræsenteret i bestyrelsen i ”Foreningen til fremme af den sjællandske tværmotorvej – Rute 22”

Foreningen arbejder med at påvirke politikerne i Regionen og på Christiansborg for at få Rute 22 øverst på infrastrukturplanen. Det kræver størst mulig støtte fra det lokale erhvervsliv, hvorfor vi opfordrer til at læse mere om os på https://tværmotorvejen.dk/hvorfor-en-tvaermotorvej/, hvor du også har mulighed for at støtte foreningen med medlemskab.

Du er altid velkommen

Næstved Erhvervsforening vil gerne have input fra og dialog med vores medlemmer. Husk derfor, at du altid er velkommen til at kontakte mig eller en af de øvrige bestyrelsesmedlemmer.

Mange hilsner på bestyrelsens vegne

Helle Andresen

Ikke længere interesseret Afmeld nyhedsbrevet her . Problemer med at se denne mail Se den i din browser